søndag den 20. juli 2014

Pikant snegle

"Lækre snegle - perfekt til en lang bustur" 

I morgen er dagen, hvor jeg vender næsen imod den skønne storby BERLIN. Jeg tager derned med en veninde for at besøge min fætter og se byen endnu en gang. Turen derned tager lige omkring 8-9 timer i bus, hvilket er en lang tur uden noget lækkert at gumle på. Så derfor medbringer jeg disse pikant snegle:

Pikant snegle med skinke 


Pikant ost & eftermiddagssol



DU SKAL BRUGE

60 g smør
1 dl mini mælk
25 g gær
1/2 tsk salt
250 g hvedemel
50 g fuldkornshvedemel

Fyld
Pikant ost
Skinke stykker (jeg brugte ca 5-6 skiver)




Fremgangsmåde

  1. Smelt smøret i din mikroovn eller i en gryde 

  2. Hæld mælken over og lad det køle lidt af inden gæret opløses deri

  3. Bland det sammen med salt, hvedemel og fuldkornshvedemel 

  4. Ælt dejen til den er sammenhængende (det kan gøres nede i skålen) 

  5. Drys mel på køkkenbordet og rul dejen ud til aflang firkant (ca. 3 mm tyk)

  6. Smør pikant ost på (så meget du ønsker) og læg skinkeskiver ovenpå uden de overlapper hinanden

  7. Rul dejen til en aflang pølse fra den smalle side 

  8. Skær små snegle ud med en savtakket kniv 

  9. Kom dem på en bageplade med bagepapir og lad dem hæve i ca 1 time 

  10. Efter hævning pensles de med vand og bages i ca 18 minutter ved 200 grader 

  11. Lad dem afkøle på en rist inden servering



Konklusion 
De smager dejligt disse snegle, men de skal have et ordentligt lag pikant ost for at det kan smages. Det må jeg lige huske til næste gang, da jeg ikke kom nok i denne portion. Men smagen fejler intet.


En pikant snegel klar til bagepladen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar