mandag den 7. marts 2016

Super nem kylling-karry suppe

"En gang imellem må man gerne gøre det lidt nemt for sig selv..."

Jeg satser på, at den her opskrift bliver god, for det er simpelthen bare en idé, jeg har skabt i mit hoved uden nærmere eftertanke. Jeg har en pose med frosne grøntsager i min fryser og en pakke kyllingbryst i køleskabet. Af de to ting ville jeg gerne lave noget, som jeg normalt ikke gør. De to ting til sammen bliver meget nemt til nudler med kylling og grøntsager hjemme hos os. Men ikke i dag! I dag skulle der ske noget nyt, og samtidig trængte jeg til noget varmt, nu hvor det er begyndt at sne her i starten af marts..... Ja, jeg er meget utilfreds med situationen. Dog lover de 10 grader i weekenden, så den her uge kan ikke gå for hurtigt i mit hoved! Og hvis det bliver så varmt lige pludselig, så må jeg også hellere lave suppen nu her.

 Varm suppe på en kold "forårsdag"

Jeg har købt mine frosne grøntsager i Rema1000. De har nogle super gode poser med udskåret grønt med krydderier og alt mulig sjov på. De er super nemme at bruge, også har de en god smag. Dem vil jeg kraftig anbefale.



DU SKAL BRUGE

Til suppen
450 g kyllingbryst (du kan selvfølgelig lave med mindre kylling, hvis du synes)
1 liter vand
2 laurbærblade
1/2 tsk groft salt
1 løg (ståret i både)

Til fyldet
300 g frosne grøntsager
1 tsk rød karry pasta
1,5 dl madlavningsfløde
Evt lidt salt



Fremgangsmåde

  1. Start med at rengøre og evt skære kyllingen ud i lidt mindre stykker (så tager det kortere tid at koge kyllingen)

  2. Kom vand, laurbærblade, salt, løg og kylling i en gryde og lad det koge til, kyllingen er mør

  3. Når kyllingen er klar, sies kyllingesuppen ned i en skål

  4. Kom suppen tilbage i gryden og kog den i 5-10 minutter ekstra

  5. Imens hældes kogende vand ud over de frosne grøntsager for at tø dem lidt op, inden de kommes i suppen 

  6. Skær kyllingen i mundrette stykker 

  7. Kom karrypasta i gryden og smag til (hvis den skal være stærkere kommes mere i)

  8. Kom fløden i suppen og rør rundt 

  9. Tilføj kylling, grøntsager og salt og varm suppen igennem

  10. Smag til igen og servér 



Konklusion 
Suppen smagte rigtig dejligt, og den var lidt stærk, men på den gode måde. Hvis det skal være nemt for dig, så vil jeg helt sikkert anbefalde Rema's grøntsagsblandinger. De har mange forskellige slags, og på den måde kan du sætte dit eget præg på din suppe. Du kan også bruge en anden karry pasta, hvis du bedre kan lide den gule eller grønne, så kan de helt sikkert også bruges. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar