fredag den 5. februar 2016

Lyn omelet

"Start dagen godt ud!"

Jeg er tydeligvis blevet lidt afhængig af lækker morgenmad, og jeg fandt denne opskrift, som jeg har lavet for meget lang tid siden, og jeg synes lige, jeg ville dele den med dig igen.

Den gang skrev jeg:
Jeg var selvfølgelig løbet tør for skyr her til morgen, så det blev ikke min sædvanlige morgenmad, som blev sat på bordet i dag. I stedet for besluttede jeg at blande lidt sammen, som jeg havde i køleskabet, og det blev til denne lækre omelet, som er utrolig nem og hurtigt at lave:


DU SKAL BRUGE

1 æg
1 dl mælk
1 skive chorizo (eller anden kødpølse)
4 stilke purløg
1 lille stykke peberfrugt
Evt revet ost
Salt og peber

Fremgangsmåde
  1. Bland æg og mælk med små stykker purløg, peberfrugt og chorizo (det er nemmere at klippe chorizo og purløg i stykker end at skære det) 

  2. Kom fedtstof på en varm pande og kom blandingen derpå

  3. Når omeletten begynder at stivne vendes den hele halvdel over den anden. Drys salt og peber ovenpå 

  4. Vend omeletten, når æggemassen er helt stivnet (pas på den ikke knækker)

  5. Drys med salt og peber og evt revet ost. 

  6. Tag omeletten af panden og server!  


Konklusion
Siden den gang har jeg lavet omelet åndssvagt mange gange - både til morgen og til aften. Det er altid en vinder, også er det en sund og billig måde at blive mæt på. Med denne omelet får du en god start på dagen og især med et godt stykke rugbrød til. God fornøjelse!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar