tirsdag den 4. august 2015

Frisk sommerdrik

"Hej sommer!!"

Jeg tror ikke, jeg er den eneste, der har gået og ventet på sommeren siden midten af juli. Der har bare været alt for meget regn og blæst og slet ingen sol. Men her i august ser det hele lidt mere lyst ud - Så derfor skal der sommerdrikke til. Dette er en lækker smoothie, som jeg faktisk laver ret ofte, fordi det er utrolig nemt, også smager den bare super godt. Her får du opskriften.



DU SKAL BRUGE - 1 drink

4-5 fronse jordbær
5 cm banan
Saft fra 1 appelsin
4 isterninger
1/2 dl koldt vand

Udstyr
1 blender eller stavblender

Fremgangsmåde

  1. Pres saften ud af appelsinen. Det kan gøres nemt med en citruspresser, ellers kan du muligvis bruge en gaffel og evt si saften bagefter. 

  2. Kom appelsinsaft, jordbær, banan, isterninger og vand i din blender

  3. Blendt til alle klumper er væk

  4. Drik den med det samme i et smart cocktail glas i det skønne sommervejr. 


Konklusion
Som jeg skrev ovenover, så er denne drik utrolig nem at lave, også smager den herligt. Jeg bruger fronse jordbær i denne drik, da jeg synes de friske jordbær nemt kan blive for vandede, hvilket ødelægger drinken. Men du kunne evt smutte forbi en af de kendte pluk-selv-jordbær-marker og frys en stor omgang jordbær ned. Så har du ihvertfald til en masse lækre sommerdrikke i fremtiden.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar