torsdag den 2. oktober 2014

Studievenlig café latte

"Det er skisme billigt" 

Jeg må indrømme, at jeg er den heldige ejer af en lækker Dualit Espresso maskine, som jeg bruger ofte, og den laver også super god kaffe! Men, men, men det skulle ikke handle om den. Det her opslag skal netop handle om, hvad man gør, når man ikke har en espresso maskine, men alligevel er afhængig af café latte (ligesom mig). Her får du løsningen. Den er simpel, nem og koster langt fra 45 kr., som de tager for en kop kaffe på de fleste cafeer. 

Café Latte



DU SKAL BRUGE

Mælk 
Instant kaffe (Eks. Nescafé) 
Kogende vand 
1 mikroovn 

Fremgangsmåde

  1. Fyld et caféglas (eller hvad du nu har) næsten helt med mælk

  2. Giv det 1-2 minutter ved høj varme i din mikroovn

  3. Kog imens en smule vand i en el-kedel

  4. Bland ca. 1 spiseske instant kaffe med 1-2 spiseskeer kogene vand

  5. Hæld den knald stærke kaffe op i det varme mælk og rør rundt

  6. Også WUPTI så er der studievenlig café latte  



Konklusion
Jeg ved godt, at den ikke smager præcis, som den Emmerys eller Baresso laver, men nu skal du huske, at den er også på studiebudget, og det er det tætteste du kommer på en hjemmelavet og billig café latte. Du kan også købe instant espresso og give den varme mælk et shot af det - jeg har ikke selv prøvet det, men muligheden er der. Dog synes jeg den almindelige instant kaffe virker helt fint, og at denne café latte smager helt OK.  


TIP: Hvis du tilføjer isterninger, får du en lækker iskaffe!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar